.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در آستانه یادواره سرداران و 427 شهید شهرستان نکا:
تجليل شهدا در ديار ستاره شمالي
یادواره شهدا، یادواره ارزشها و آرمانها و عقایدی است که پاکترین فرزندان جامعه، مفتخر به قربانی شدن در مسلخ‌های دفاع از آنان بوده و گران‌ترین سرمایه عمر خویش یعنی جان شیرین خویش را فدا کردند و زیباترین وداع با ...
تجليل شهدا در ديار ستاره شمالي

تجلیل و تکریم از شهدا، گرامیداشت خاطره عزت‌آفرینان و حماسه‌سازانی است که در حافظه جامعه، فراتر از تابندگی خورشید، در تاریک‌ترین شبهای یک ملت می‌درخشند و گران‌ترین دستاوردها را در تنگ‌ترین فرصتها از گذشته تا آینده اعطاء می‌کنند و جذاب‌ترین صحنه ها را در جالب‌ترین مناسبتها ثبت کرده و تاریخ ملتی را روشن‌تر از همه ادوار و اعصار به جاودانگی آسمانی نایل می‌نمایند.

یادواره شهدا، یادواره ارزشها و آرمانها و عقایدی است که پاکترین فرزندان جامعه، مفتخر به قربانی شدن در مسلخ‌های دفاع از آنان بوده و گران‌ترین سرمایه عمر خویش یعنی جان شیرین خویش را فدا کردند و زیباترین وداع با دارفانی را در خونین‌ترین مصاف ها به نمایش گذاشتند.

شهرستان نکا، از جمله شهرستان‌هایی است که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی، دارای یکی از موفق ترین کارنامه های امتحانی در دانشگاه حماسه حسینی(ع) به رهبری امام خمینی(ره) است که الحق والانصاف، می توان نکا را یکی از سرافرازترین شهرستانها بخاطر حسن انجام تکالیف الهی خویش در سخت ترین مصافها دانست.

تبلور درخشان‌ترین ستاره‌های شمالی در آسمان ایثار و اخلاص و شهادت که ترجیحاً می توان از سردار سرلشکر شهید طوسی قائم مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران و نیز سردار شهید بردبار فرمانده واحد تخریب لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران نام برد، در پیشاپیش شهدای عزیز شهرستان نکا، برای تبیین عملکرد مردم شهیدپرور این خطه شرافت‌آفرین کافی است.

سردار شهید طوسی و سردار شهید بردبار، فارغ اتحصیلان ممتاز دانشگاه بزرگ دفاع مقدس اند که امروز از آنها به عنوان مدرسان بزرگ نسل بسیجی شده جامعه یاد می‌شود و نسل امروز، ناممکن های تاریخ را در پیشینه عملکردی طوسی‌ها، بردبارها، به عینه و کاملاً مستند، ممکن و عملی دیده و اینگونه هست که برایشان طی کردن راهی که عزت جامعه در آن تضمین است و کربلا سند اصیل آن تلقی می‌گردد، با اتکاء به آنچه که شهید طوسی‌ها تجربه کرده‌اند، علیرغم همه سختی‌ها، آسان جلوه می‌کند!

شهید طوسی‌ها درخشیدند تا افق نگاه نسل‌های امروز و آینده هرگز تاریک نماند و خستگی‌ناپذیر تمام جبهه را در نوردیدند تا راه نرفته‌ای باقی نماند که تجربه آن، برای رهروان آنها محال و یا مبهم جلوه کند و عشق را بر عقل ترجیح دادند تا بقول شهید مظلوم بهشتی ثابت کنند که "ایران، کشور عاشقان است، نه عاقلان!" و عاشقانه فرمان ولی امر مسلمین را به گوش جان شنیده و مطاع دانستند، تا همه بدانند که این کشتی، بی‌ناخدا به ساحل رهنمون نخواهد شد و باید در ولایت ذوب شد تا به گوهر گرانقدر وجود ذی جود خویش دست یافت!

امروز وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم و شهرستانی همچون نکا را از منظر شهدای بزرگی همچون طوسی، بردبار و ... عزیز به نظاره می‌نشینیم و شهادت نامه‌های آنها را مطالعه می‌کنیم، جهان بینی‌های جدیدی یافته و از طریقت عشق به حقیقت نابی می‌رسیم که در آن، شهادت به جامعه حیات و طراوت دائم می‌بخشد و زندگی را دوباره معنا می‌کند تا جائیکه می‌توان مدعی شد؛ جامعه‌ای که شهید ندارد، اصالت و صلابت ندارد و شهرها و خیابانها و کوچه‌های بی شهید، در فضای غبارآلود غفلتها، بی غیرتی‌ها و بی تفاوتی‌ها گم شده و شبهای جوانان بی‌الگو، هرگز به سحرهای دلنشینی که مقدمه ورودی متین به روزهای روشن زندگی اند، ختم نمی‌گردند!

آفرین بر نکا و مردم بزرگوارش که در حلقه ارزشمند فداکارانش، نگین هایی همچون شهید طوسی، شهيد بردبار می‌درخشند که نه تنها در حد یک شهرستان و یا استان، بلکه درخشش کشوری آنها اظهر من الشمس است و تاریخ دفاع مقدس، بنام شهدای بزرگی همچون شهید طوسی سند خورده و تا قیام قیامت نیز یاد و راه آنان، همچون چراغی تابناک، نسل امروز و نسلهای آینده را به خدایی‌ترین مقاصد رهنمون کرده و همواره شب نشینان جامعه را به سحر وصل نایل خواهد کرد.

به استناد تمام یادواره‌ها می توان ادعا کرد که یادواره شهدای نکا نیز، تجلی گاه ارادت مردم به فرزندان شهید و برومند خویش خواهد شد و این یادواره نیز به سیاهه حماسه های متعدد مردم نیک اندیش این شهرستان افزوده خواهد گردید و باز هم مردم نکا، سربلند تر از همیشه، سرافرازترین افتخارات خود را بالای سر خویش گذاشته و سوم خرداد ۸۹ را به یاد فتح الفتوح خرمشهر، بنام سرداران و شهدای نکا رقم خواهند زد.
یاد و نام و راه و مرام سرداران و شهدای شهرستان نکا در دفاع مقدس گرامی باد.

صادقعلي رنجبر- عضو هيات علمي دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 خرداد 1389
تجلیل از شهدا به یک فرهنگ مبدل شد و این بسیار دلگرم کننده هست و در این میان باید حق شهدای تاثیرگذارتر ادا گردد و نباید شهید طوسی و بردبار را گم کنیم، برجستگی این شهدا، اعتبار ارزشی شهر را بالا می برد.امیری-نکا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.588 seconds.